Lets Support Earth Hour and Conserve our Planet!

Assalamualaikum dan selamat sejahtera.



Pada hari ini 26 Mac adalah Hari Dunia atau 'Earth Day' dimana seluruh dunia akan menyambut 'Earth Hour' sebagai tanda sokongan kepada kesedaran terhadap masalah perubahan iklim global yang semakin menjadi-jadi sejak kebelakangan ni.

Earth Hour ni diperkenalkan oleh WWF Australia pada tahun 2007. Pada Earth Hour seluruh dunia akan menutup lampu selama sejam dari pukul 830 hingga 930 malam. Tujuannya adalah untuk memupuk kesedaran terhadap kepentingan menjaga alam sekitar serta melakukan tindakan sewajarnya dalam menuju ke arah kehidupan yg lebih sihat.

Setiap kesungguhan dan kerelaan yang diberikan oleh setiap individu memberi nilai yg sangat tinggi dalam menguatkan lagi usaha mereka terutamanya WWF dalam menjaga alam sekitar ini. Mungkin jika kita lihat apa la sangat takat tutup lampu sejam kan. Tapi sedikit kesedaran terhadap alam sekitar dalam diri ni pun sudah cukup untuk membawa kita satu langkah ke arah dunia yg lebih baik.

Menjaga alam sekitar ni sangat penting kerana jika alam sekitar ni sakit, ia akan menjejaskan kehidupan dan kesihatan kita juga. Mahukah anda hidup dalam dunia yg tercemar, kepupusan haiwan dan tumbuhan, kemusnahan alam dan bencana belaku di sana sini, serta wabak penyakit yg makin menular hingga mengambil nyawa orang yang kita sayang?

Saya yakin, setiap dari kita pasti mahukan satu kehidupan yang sihat dan selesa. Cuma mungkin kesungguhan dan kesedaran itu masih tidak ada. Jadi, marilah kita sama-sama memupuk kesedaran ini dalam diri kita dan juga rakan-rakan taulan. Semoga dengan ini makin ramai yang mulai sedar akan betapa pentingnya menjaga alam sekitar ni.

Banner 600px X 160px

Sokonglah Earth Hour dengan menutup semua lampu selama sejam agar dengan ini, kesedaran terhadap kepentingan menjaga alam sekitar semakin bertambah dan membesar. Come on guys, lets take action towards a better life! Our future depends on it!

0 comments: