Suamiku Tersayang

Assalamualaikum.

Hari ni saya nak cerita pasal orang yg paling saya sayang dlm hidup saya, iaitu suami saya :) Suami saya ni orangnya biasa saja, takla hensem mana, takla sasa, dressing lebih kurang, tak mempunyai harta yg banyak dan mempunyai pendidikan tinggi, kerja pun biasa-biasa saja. Tetapi ada satu yg menarik pasal dia; iaitu mempunyai hati yg sangat baik.




Saya berasa amat bertuah kerana memiliki seorang suami yg sangat baik hati, beramal soleh, pengasih dan penyayang, dan sangat mengambil berat terhadap saya. Dia ni jenis yg 'happy go lucky' sikit, sentiasa berjenaka dan bergurau senda. Jarang lah tengok dia marah atau sedih sebab sesuatu perkara. Jadi bila ada dia je, keadaan pasti akan ceria.

Dia juga tidak pernah mengabaikan tanggungjawabnya sebagai seorang suami. Segala kelengkapan rumah, makan minum, pakaian dan perhiasan, dia sediakan utk saya dgn sebaiknya. Cukup lengkap. Paling kagum dgn sikapnya yg sangat menghormati ibubapa dan menjaga mereka dgn amat baik. Saya rasa susah nak cari orang macam dia kat dunia ni. He is one of a kind.

Dia mengajar saya utk menjadi seorang yg sabar, bersyukur dgn rezeki yg tuhan berikan, berbaik sangka sesama manusia, sentiasa berfikiran positif, dan selalu membantu mereka yg bermasalah tanpa mengharapkan balasan. Pendek kata, dia yg telah membuka hati saya yg selama ini penuh dgn kegelapan dan kesedihan. Sekarang, alhamdulillah hidup saya menjadi lebih tenang dan bahagia.

Tiada kata-kata yg boleh menggambarkan keindahan yg dia berikan kepada hidup saya. Kadang-kadang ia membuatkan saya rasa yg saya ni langsung tak layak utk dia. Lalu membuatkan saya berasa takut jika suatu hari nanti, dia pergi jauh dari hidup saya. Tapi tiada gunanya difikirkan masa depan yg belum tentu, saya ingin menghabiskan masa bersamanya hari ini sebaik mungkin.

Syukur kepada Allah SWT kerana telah memberikan saya rezeki seorang suami yg baik.. :)

"Kepada suamiku tersayang. Terima kasih di atas segala yg abang telah berikan utk saya. Saya rasa amat bertuah kerana memiliki abang. Setiap hari tiada lain yg abang lakukan selain dari melayan saya dgn baik. Kehidupan yg abang berikan sepada saya tersangatlah indah dan saya tak mahu minta lebih dari itu lagi. Semoga perkahwinan kita ini diberkati Allah dan kekal bahagia selama-lamanya. Saya sayang abang.."



(gambar diambil dari graphics-commenthi5.blogspot.com)

0 comments: