Kunci Kebahagian

Apa kunci kebahagiaan bagi setiap insan?


Mungkin berbeza mengikut kesesuaian diri masing-masing.


Tapi bagi saya, tiada lain yg membuatkan saya lebih gembira dari menjalani hidup ini dengan penuh keredhaan bersama anak-anak dan suami tersayang.


Dunia ini penuh dengan ujian dan dugaan dari Allah SWT dan syaitan pula sentiasa menghasuti manusia utk melakukan kejahatan. Kita sebagai hamba Allah adalah insan yg lemah, sungguh mudah terpedaya dgn hasutan syaitan dan keindahan harta dunia. Kadang-kadang kita lalai, terlalu mengejar dunia sehingga bekalan akhirat entah kemana.


Sebagai seorang surirumah, banyak juga cabaran yg ditempuhi. Tidak bermaksud kerja sebagai surirumah ni remeh dan senang. Zaman sekarang ni, jarang sekali wanita sanggup korbankan kerjayanya utk menjadi seorang surirumah. Malah ada yg sanggup jauh meninggalkan anak dan suami semata-mata utk mengejar kerjaya dan mencari nafkah keluarga. Terpulang kepada prioriti masing-masing.

Jadi, kepada surirumah2 sekalian, berbanggalah dgn diri anda, kerana anda antara golongan-golongan yg kuat. Berkorban kerjaya adalah bukan satu perkara yg mudah dilakukan oleh sesiapa. Syabas bagi semua surirumah diluar sana :)


***

Tujuan saya buka blog ini adalah utk berkongsi kisah kehidupan saya dgn sesiapa sahaja yg sudi membaca. Semua cerita adalah dari pengalaman saya sendiri tentang bagaimana saya menempuhi hidup saya sebagai seorang surirumah sepenuh masa.

Memandangkan ini adalah blog saya maka saya adalah boleh dgn sesuka hati untuk menaip apa sahaja yg terdetik di hati saya ini. Jika ada yg tidak suka atau kurang puas hati dgn apa yg saya bakal tuliskan di sini, anda berhak untuk merasa begitu dan juga berhak untuk tidak terus mengikuti blog ini. Hanya satu sahaja yg saya pinta.

My opinion may differs from yours. So please do not be judgmental. I have all rights to share my thoughts wherever whenever I want. 

Diharap dapat berikan kerjasama. Kita semua adalah makhluk ciptaan Allah. Sama sahaja di atas dunia ini. Cuma amalan sahaja yg membezakan kita, bukan harta, pangkat dan kecantikan. DaripadaNya kita datang, kepadaNya lah kita kembali. 
so, lets make this blog a judgment free zone okay. have a nice day! ;)

Wassalam.

0 comments: